Ser man de forskellige modeshows fra Copenhagen Fashion Week, eller ser man bare generelt på modeverdenen udefra, kan det godt virke som et kaotisk sammensurium at upraktiske ærmer og mærkeligt farvede stoflapper.
Man behøver imidlertid ikke at give flere tusinde kroner for en farverig, iturevet flyverdragt fra et eller andet fransk modebrand. Tværtimod kan det, vi tænker som værende mere dagligdagsagtigt sagtens være langt kønnere.
Tag for eksempel et tøjmærke som Closed, der mere end noget andet fokuserer på at få dig til at se godt ud i hverdagen. Closed leverer et produkt som kan passe ind i skolen eller på arbejde såvel som derhjemme. Tøj som både medlemmer af den ældre og den yngre generation kan gå i.
Dette opnår Closed med smukke, neutrale og dermed næsten tidløse stykker tøj. Det kan vitterligt passe ind i enhver lejlighed. Selv hvis du arbejder i servicebranchen, hvor der dagligt er interaktioner med kunden, og hvor det er vigtigt at virke professionel, kan du sagtens dukke op klædt i Closed tøj.
Et mærke med sans for mode
Det betyder imidlertid ikke, at Closed fuldstændig ignorer de strømninger, der konstant skifter i modebranchen. De retter sig bare ikke efter dets mindste vink. Skulle en tøjproducent nogensinde for alvor levere efter alle disse strømninger, ville de have så travlt med at produktudvikle og producere, at de slet ikke ville kunne levere et ordentligt stykke tøj.
Closed ser I stedet modeverdenen an, og begynder først at producere, når der er noget, der virkelig har bidt sig fast i den almene befolkning. Derefter begynder de produktionen. Selv med disse produkter er det nemt at genkende tøjet fra Closed. Det er holdt i neutrale, professionelle farver og med en god kvalitet i både materiale og udstråling.
Jeans fra Closed
Dette har resulteret i produkter fra Closed såsom rullekravetrøjer og skjorter med kinakrave. Alt sammen tøj, der har været trendy, og til en vis grad stadig er det, men som på grund af dets popularitet har vundet indpas på det mere generelle tøjmarked.
Det største og bedste eksempel på dette er jeans. Bukser lavet i et utroligt holdbart materiale, specialdesignet til cowboys. Senere blev disse dog også bragt ud til den almindelige forbruger, og bukserne vandt enorm popularitet netop på grund af det slidstærke, men pæne, stof.
Derfor er jeans også en af spidskompetencerne hos tøjmærket Closed. Igen understreger dette mærkets sans for kvalitet og tidløs mode.
Jeans fra Closed er for mange de optimale jeans. De har en god pasform, høj kvalitet og i kraft af den særlige stone wash technique, de anvender, har deres jeans de karakteristiske, lidt slidte look uden på nogen måde at være det.
Særligt berømte er de såkaldte x-pockets. Jeans udviklet i 1980 med det formål at placere lommerne bedst og mest komfortabelt. Det må antages, at Closed lykkedes, for x-pockets sælges stadig den dag i dag.
Hvad end du har brug for en pæn og stilren skjorte til arbejdet eller et par komfortable jeans, som du bare kan gå rundt i derhjemme, så kan det købes hos Closed.